Opšti uslovi kupovine

Poštovani potrošači,

 

Molimo vas da pažljivo pročitate Opšte uslove kupovine i predugovorne informacije pre nego što obavite kupovinu. U postupku kupovine na web stranici calix.rs, saglašavate se sa ovim uslovima kupovine i informacijama (u daljem tekstu: Opšti uslovi i predugovorne informacije), čime potvrđujete da ste ih pročitali, razumeli i prihvatili.

Opštim uslovima i predugovornim informacijama regulisani su uslovi kupovine preko web stranice calix.rs (u daljem tekstu: Prodavac), prava i obaveze potrošača i ostala pitanja od značaja za funkcionisanje Web stranice u okviru privrednog društva CALIX doo Beograd – Čukarica, sa registrovanim sedištem na adresi Bore Stankovića 8b, 11000 Beograd, Srbija, e-mail: info@calix.rs, , matični broj: 20016183, PIB: 103771612 (u daljem tekstu: Calix).

Web stranica je posrednik u prodaji roba i usluga između potrošača i trgovca, te kada robu poručuje putem web stranice potrošač zaključuje ugovor sa trgovcem, odnosno stupa u kupoprodajni odnos sa trgovcem. Trgovci koji prodaju robu putem Web stranice jesu privredni subjekti (pravna lica i preduzetnici) koji sa Calixom imaju zaključen Ugovor o posredovanju u prodaji robe i usluga i o pratećim uslugama. Opšti uslovi i predugovorne informacije usklađeni su sa Zakonom o zaštiti potrošača Zakonom o elektronskoj trgovini, Zakonom o trgovini, Zakonom o oglašavanju Zakonom o platnim uslugama i Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu. Kupovina obavljena preko Web stranice predstavlja zaključenje ugovora na daljinu. Kada potrošač obavi kupovinu putem Web stranice, Opšti uslovi i predugovorne informacije sastavni su deo tog ugovora.

 

Uputstvo za kupovinu na Web stranici calix.rs

 

Potrošač može na Web stranici obaviti kupovinu kao registrovani korisnik (registracija preko e-mail adrese) ili kao neregistrovani korisnik, pri čemu ostavlja svoje podatke neophodne za realizaciju kupovine odnosno isporuku robe. Registracija je besplatna i pruža potrošaču određene pogodnosti, kao što su: ušteda vremena (brža kupovina svaki sledeći put, čuvanje adrese za isporuku za buduće kupovine), itd. Takođe, kupovinu može obaviti pozivom na broj 060 646 10 55 ili 011/2391825 ili putem mail-a: info@calix.rs.

Na Web stranici je moguće obaviti kupovinu u svojstvu pravnog lica, u kom slučaju se na tu kupovinu primenjuju ovi Opšti uslovi kupovine i predugovorno informisanje potrošača.

Ukoliko se za kupovinu izvrši plaćanje platnom karticom privrednog društva, u tom slučaju Web stranica, Banka, kao ni Institucija elektronskog novca ne odgovaraju za poreske kao i druge zakonske obaveze koje prate platnu transakciju i osnovni pravni posao na osnovu kojeg je transakcija izvršena, niti bilo koje druge poreze koji mogu nastati prilikom pružanja usluga/isporuke robe.

U procesu obavljanja kupovine, potrošač izjavljuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima i predugovornim informacijama i Politikom privatnosti. Nakon završetka procesa naručivanja robe, potrošač na e-mail dobija specifikaciju porudžbine. Ovaj e-mail je potvrda da je porudžbina obrađena i da se dalje procesuira. Kada se potvrdi da je roba koju je potrošač naručio dostupna, ista se šalje kupcu. Ukoliko je naručena roba nedostupna, Kupac će biti obavešten telefonskim putem ili putem e-maila. Web stranica neće biti odgovorna prema potrošaču ukoliko se desi da određeni proizvod nije u datom trenutku dostupan .Račun se dostavlja potrošaču prilikom isporuke, te se smatra da je ugovor o kupovini tada zaključen.

Kupovinu određenih proizvoda na Web stranici mogu obaviti samo punoletni potrošači. Kupovina odnosno isporuka određenih proizvoda od strane maloletnih potrošača nije dozvoljena. Web stranica ne snosi odgovornost u slučaju kupovine određenih proizvoda od strane potrošača koju nisu punoletni.

 

Slanje računa i ostalih dokumenata na e-mail

 

Ostavljanjem e-mail adrese potrošač daje saglasnost da mu se na e-mail adresu odnosno elektronskim putem dostavi specifikacija porudžbine, fiskalni račun/i za kupljene proizvode, kao i druga dokumenta koja se odnose na ugovor o prodaji (Opšti uslovi i predugovorne informacije, obrazac zahteva za odustanak od ugovora itd). Fiskalni račun trgovca se potrošaču dostavlja u štampanoj formi u pošiljci zajedno sa proizvodom/ima.

 

Opis proizvoda i prodajna cena

 

Opis proizvoda, odnosno njegova osnovna obeležja i prodajna cena istaknuti su pored slike svakog proizvoda. Proizvodi su opisani detaljno, kako bi se potrošaču pružio optimalan nivo informacija o proizvodu. Web stranica ne garantuje da su istaknuti podaci i slike proizvoda 100% tačni i pouzdani i bez grešaka.

U skladu sa Zakonom o trgovini, obaveza je trgovca da na jasan, lako uočljiv i čitljiv način istakne prodajnu cenu neposredno pored prikaza ili opisa proizvoda, kao i da se pridržava istaknutih cena i uslova prodaje. Sve cene proizvoda istaknute na Web stranici su konačne i u njih je uključen PDV. Cene se ističu i naplaćuju u dinarima. Troškovi isporuke nisu uračunati u cenu, već se dodatno naplaćuju.

 

Proces i faze kupovine na Web stranici calix.rs

 

1. Poručivanje robe putem Web stranice

•Sredstva potrošača se za ukupnu porudžbinu rezervišu na njegovoj platnoj kartici, ukoliko je izabrao način plaćanja „plaćanje platnom karticom na Web stranici“.U slučaju da Prodavac nije u mogućnosti da obezbedi isporuku poručene robe iznos vrednosti nedostajućih proizvoda vraća se potrošaču i iznos troška dostave se potrošaču;

•ukoliko je potrošač prilikom poručivanja izabrao način plaćanja „gotovinom pouzećem”, plaćanje će se izvršiti na licu mesta gotovinom, pri preuzimanju robe;

 

Plaćanje na Web stranici

 

Proizvode koje naruči na Web stranici potrošač može da plati:

 

1. Platnom karticom na Web stranici (DinaCard, Visa, MasterCard, Maestro, American Express) – ukoliko potrošač odabere opciju plaćanja karticom, potrebno je da na označenoj sigurnoj formi stranice potrošač unese podatke sa platne kartice. Ukoliko je transakcija izvršena, potrošač će biti obavešten da je rezervacija sredstava u iznosu kreirane porudžbine uspešno obavljena. Prihvatanjem ovih Opštih uslova i predugovornih informacija potrošač je saglasan da mu se u momentu inicijalnog poručivanja rezervišu sredstva u iznosu kreirane porudžbine, kao i da se njegova platna kartica zaduži za iznos sa računa za realizovanu kupovinu. Podaci o platnoj kartici čuvaju se na sigurnoj zaštićenoj stranici u kriptovanoj formi i nisu dostupni drugim stranama u procesu plaćanja. Podaci o platnoj kartici ni jednog trenutka nisu dostupni Platformi, uključujući i situaciju kada registrovani korisnik sačuva upotrebljenu platnu karticu na svom korisničkom nalogu. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI Sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. U slučaju povraćaja novca potrošaču koji je obavio plaćanje platnom karticom, delimično ili u celosti, (reklamacija, odustanak od kupovine, neuspelo uručenje itd.), povraćaj sredstava će biti izvršen na karticu, odnosno na tekući račun potrošača.

 

3. Plaćanje gotovinom pouzećem

Isporuka robe kupcima se vrši od strane Calix-a I kurirske službe sa kojim Prodavac ima potpisan ugovor o poslovnoj saradnji. Ugovorom o poslovnoj saradnji su definisana prava i obaveze svake od strana, a koje se ogledaju u vremenu i načinu isporuke, obavezama kururskih službi o izveštavanju o preuzetim paketima/robi, kao i o načinu prenosa/uplate novčanih sredstava preuzetih od potrošača po osnovu isporučenih paketa/robe.

Po prijemu robe isporučene od strane CALIX-a/kurirske službe, potrošač plaća gotovinom iznos isporučene robe koji je naveden na računu.

CALIX uplaćuje iznos primljenih sredstava na svoj poslovni račun otvoren kod banke. Kurirska služba preuzima gotovinu i uplaćuje iznos primljenih sredstava na Calixov poslovni račun otvoren kod banke. Na dnevnom nivou kurirska služba sastavlja izveštaj taj dan, u kojem je data specifikacija isporučenih paketa, kao i vrednost novčanih sredstava koja će biti transferisana isti dana sa računa kurirske službe na Calixov račun kod poslovne banke.

 

5. Plaćanje uplatnicom

U procesu izvršenja platne transakcije, u odabranoj opciji plaćanja uplatnicom, nakon kreiranja porudžbine potrošač dobija putem email-a instrukciju za uplatu.

Instrukcija za uplatu sadrži sve neophodne elemente za plaćanje kreirane porudžbine, uključujući krajnji rok za izvršenje uplate. Ukoliko u ostavljenom roku potrošač ne izvrši uplatu u skladu sa instrukcijom, kreirana porudžbina se automatski otkazuje.

Nakon evidentirane uplate kreirana porudžbina se obrađuje od strane trgovca.

U slučaju povraćaja sredstava (po osnovu reklamacije, odustanka od kupovine, neuspelog uručenja itd.) uplaćena sredstva se vraćaju na tekući račun uplatioca.

 

Način i jezik komunikacije

 

Ugovor o jednokratnoj platnoj transakciji zaključuje se na srpskom jeziku.

Komunikacija u toku trajanja ugovornog odnosa odvija se na srpskom jeziku, usmeno i pisanim putem koji u uključuje korišćenje elektronskih sredstava komunikacije.

Potrošača pred Institucijom zastupa Web stranica i sva komunikacija i pitanja u vezi sa izvršavanjem platnih transakcija će se rešavati između Web stranice i Institucije, uključujući tu i pitanje odgovornosti za izvršavanje platnih transakcija.

 

Izjava o konverziji

 

Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije - dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našoj Web stranici.

 

Kupovina za poklon

 

Potrošač može na Web stranici da kupi proizvod kao poklon za drugu osobu. U tom slučaju, potrebno je plaćanje obaviti platnom karticom. Ukoliko potrošač ne želi da primalac poklona dobije uz poklon i račun na e-mail, tada će kao adresu za prijem računa ostaviti svoju e-mail adresu, a kao adresu isporuke ostaviće adresu osobe kojoj šalje proizvod.

 

Dostava i obračun troškova dostave

 

Proizvodi kupljeni na Web stranici isporučuju se isključivo na teritoriji Republike Srbije.

 

Pre poručivanja proizvoda potrošaču su na raspolaganju informacije o troškovima dostave, imajući u vidu da je cenovnik dostave sastavni deo ovih Opštih uslova i predugovornih informacija. Prilikom kupovine preko Platforme, potrošač daje saglasnost na iznos troškova dostave. Troškovi dostave prikazuju se na specifikaciji porudžbine.

 

Cenovnik dostave

 

Cena dostave (RSD) 400,00

Napomena: U istaknute cene dostave dostave uključen je PDV.

 

Rok dostave

 

Rok za dostavu proizvoda na adresu potrošača računa se od trenutka potvrde porudžbine.

Dostava se vrši svakog radnog dana u periodu 8-16h.

 

Dostava iz skladišta trgovca

 

Roba koja se ne nalazi u CALIX skladištu biće dostavljena direktno iz skladišta trgovca. Vreme dostave je između 2 i 5 dana a najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31).

 

Pravo na odustanak od ugovora - Informisanje o pravu na otkazivanje

 

Potrošač koji je obavio internet kupovinu preko Web stranice calix.rs ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni proizvod vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati odnosno poslati na posebnom Obrascu za odustanak od kupovine, (Link za preuzimanje obrasca). Popunjen i skeniran Obrazac za odustanak potrošač šalje na e-mail adresu: info@calix.rs. Zahtev za odustanak je moguće podneti i pozivom na broj telefona 011/2391-825.

Obaveza je potrošača da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Potrošač vraća proizvod na adresu pošiljaoca naznačenoj na adresnici koja se nalazi na transportnoj ambalaži pošiljke.

Potrošač snosi trošak povraćaja robe u slučaju odustanka od kupovine.

Potrošač ima obavezu da proizvod/e vrati u neoštećenom stanju, u originalnom fabričkom neoštećenom pakovanju, sa svim delovima, neoštećenom etiketom, deklaracijom i sa kompletnom dokumentacijom koju je dobio uz proizvod (npr. uputstvo za upotrebu itd.). Potrebno je da potrošač zapakuje robu na propisani ili uobičajeni način da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u odgovarajući omot (koverta, kutija, i slično) radi obezbeđenja sadržine pošiljke. Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Lomljivi predmeti treba da se odvoje kako jedan od drugog, tako i od uglova, strana, vrha i dna kutije. Ovo sprečava oštećenje koje može nastati međusobnim dodirivanjem predmeta od vibracija ili udara koji mogu nastati spolja. Za navedeno obezbeđivanje pošiljke za dalji transport potrošač može da koristi ambalažu u kojoj mu je pošiljka dostavljena.

Po prijemu vraćenog proizvoda utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen.

Obaveza je trgovca da potrošaču vrati iznos maloprodajne cene kupljenog/ih proizvoda i troškove isporuke, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag.

Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda u tolikoj meri da se proizvod ne može ponovo prodati, odbiće se vraćanje novca potrošaču i kurirska služba će vratiti proizvod potrošaču o njegovom trošku. Rok u kojem potrošač daje saglasnost za preuzimanje proizvoda je 15 dana od dana prijema obaveštenja da odustanak od ugovora nije odobren. Nakon isteka navedenog roka, Web stranica kao ni trgovac ne odgovaraju za proizvod, niti imaju obavezu čuvanja tog proizvoda.

 

 

Reklamacije potrošača

 

Na proizvode kupljene na Web stranici potrošač u roku od 14 dana od dana prijema, može da izjavi reklamaciju elektronskim putem kontakt forme na stranici Kontakt kao i telefonskim putem na broj 011/2391-825 i na mail adresu: info@calix.rs.

Uz izjavljenu reklamaciju, potrošač ima obavezu da dostavi dokaz o kupovini (račun, specifikacija porudžbine, potvrda o izvršenom plaćanju) i ukoliko je u mogućnosti dostavlja fotografije reklamiranog proizvoda.

Potrošač izjavljuje reklamaciju radi ostvarivanja prava po osnovu nesaobraznosti, kao i zbog pogrešno obračunate cene, oštećenja pošiljke u transportu i sl.

Obaveza je trgovca da na reklamaciju potrošača odgovori u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije.

Odgovor trgovca na reklamaciju sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije ukoliko je prihvata. Ukoliko je reklamacija potrošača prihvaćena, rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana podnošenja reklamacije. Prilikom obrade podataka o ličnosti potrošača, trgovac postupa u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Potrošač gubi pravo na reklamaciju u slučaju neadekvatnog rukovanja robom i upotrebom robe ili montaže robe koji nije u skladu sa uputstvom za upotrebu/montažu, kao i u slučaju da su opravke ili pokušaji opravki vršeni od strane neovlašćenih lica/servisera. .

 

 

 

Reklamacija narednog radnog dana od dana isporuke

 

Kada potrošač izjavi reklamaciju na robu koja je isporučena kurirskom službom u roku od 14 dana od dana isporuke, reklamacija se prosleđuje kurirskoj službi na izjašnjenje.

Ukoliko se utvrdi odgovornost kurira za gubitak ili potpuno ili delimično oštećenje proizvoda, Calix šalje zahtev za refundaciju troškova kurirskoj službi a Kupcu se u roku od 8 dana, a u zavisnosti od njegove želje šalje ili ponovo isti proizvod ili mu se refundira plaćeno.

 

Reklamacija se smatra rešenom ukoliko je potrošač prihvatio jedan od predloženih predloga za rešavanje reklamacije.

Reklamacija zbog nepotpune isporuke

 

Ukoliko potrošač ne dobije kompletnu porudžbinu za koju je izvršio plaćanje karticom (npr. jedan proizvod nedostaje), potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca za taj proizvod, kao i troškove dostave.

 

Takođe, potrošač može da zahteva da mu se naknadno dostavi nedostajući proizvod, i tada potrošač ne snosi troškove ponovne dostave.

Reklamacija zbog neisporuke

 

Ukoliko potrošaču ne bude isporučena pošiljka (npr. poručeni proizvod je izgubljen/oštećen u transportu), potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca za plaćeni proizvod i troškove dostave.

 

Reklamacija zbog dostave pogrešnog proizvoda

 

Ukoliko potrošaču bude isporučen pogrešan proizvod, potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca i troška dostave.


Reklamacija po pitanju saobraznosti

Reklamaciju zbog nesaobraznosti isporučenog proizvoda potrošač može da izjavi u roku od dve godine od dana isporuke proizvoda. Primljene reklamacije po pitanju nesaobraznosti Platforma automatski prosleđuje trgovcu. Odgovor trgovca na reklamaciju može biti da je: Reklamacija prihvaćena – u tom slučaju trošak preuzimanja reklamiranog proizvoda snosi trgovac.

 

Ukoliko je reklamacija rešena:

• raskidom ugovora, obaveza je trgovca da vrati novac potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa troškovima dostave;

• zamenom, obaveza je trgovca da o svom trošku isporuči zamenski proizvod potrošaču;

• sniženjem cene, obaveza je trgovca da vrati srazmerni deo maloprodajne vrednosti potrošaču, kao i da mu o svom trošku vrati reklamirani proizvod;

• opravkom uz saglasnost potrošača, obaveza je trgovca da proizvod popravi i dostavi popravljeni proizvod potrošaču, bez dodatnih troškova za potrošača.

• reklamacija odbijena – u tom slučaju trošak povraćaja reklamiranog proizvoda snosi potrošač.

 

U slučaju odbijanja reklamacije prodavca

 

Prodavac je dužan je da pruži odgovarajuće obaveštenje potrošaču u slučaju odbijanja reklamacije (obrazloženje prodavca u slučaju neprihvatanja reklamacije) dužan je da potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača. Prodavac je dužan da potrošaču bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija. Informacija o ovoj obavezi mora postojati u delu „Reklamacije” gde objašnjavate reklamacionu proceduru. “ Kao prodavac dužni smo da potrošaču bez odlaganja izdamo pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdimo prijem reklamacije, odnosno saopštimo broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.”

 

Ukoliko je reklamacija rešena:

• raskidom ugovora, obaveza je trgovca da vrati novac potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa troškovima dostave;

• zamenom, obaveza je trgovca da o svom trošku isporuči zamenski proizvod potrošaču;

• sniženjem cene, obaveza je trgovca da vrati srazmerni deo maloprodajne vrednosti potrošaču, kao i da mu o svom trošku vrati reklamirani proizvod;

• opravkom uz saglasnost potrošača, obaveza je trgovca da proizvod popravi i dostavi popravljeni proizvod potrošaču, bez dodatnih troškova za potrošača.

• reklamacija odbijena – u tom slučaju trošak povraćaja reklamiranog proizvoda snosi potrošač.

 

Povraćaj proizvoda vrši kurirska služba. Rok u kojem potrošač može da se saglasi sa preuzimanjem reklamiranog proizvoda je 15 dana od dana prijema odgovora na reklamaciju.

Nakon isteka navedenog roka, Web stranica kao ni trgovac ne odgovaraju za reklamirani proizvod, niti imaju obavezu čuvanja proizvoda.

 

 

 

Pravo na predomišljanje i odustanak od kupovine

 

Potrošač koji je obavio internet kupovinu preko Web stranice calix.rs ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni proizvod vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati odnosno poslati na posebnom

Obrascu za odustanak od kupovine, (Link u Opštim uslovima kupovine).

Popunjen i skeniran Obrazac za odustanak potrošač šalje na e-mail adresu: info@calix.rs.

Zahtev za odustanak je moguće podneti i pozivom na broj telefona 011/2391-825.

 

Obaveza je potrošača da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.

Potrošač vraća proizvod na adresu pošiljaoca naznačenoj na adresnici koja se nalazi na transportnoj ambalaži pošiljke.

Potrošač snosi trošak povraćaja robe u slučaju odustanka od kupovine.

 

Potrošač ima obavezu da proizvod/e vrati u neoštećenom stanju, u originalnom fabričkom neoštećenom pakovanju, sa svim delovima, neoštećenom etiketom, deklaracijom i sa kompletnom dokumentacijom koju je dobio uz proizvod (npr. uputstvo za upotrebu itd.). Potrebno je da potrošač zapakuje robu na propisani ili uobičajeni način da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u odgovarajući omot (koverta, kutija, i slično) radi obezbeđenja sadržine pošiljke.

 

Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Lomljivi predmeti treba da se odvoje kako jedan od drugog, tako i od uglova, strana, vrha i dna kutije. Ovo sprečava oštećenje koje može nastati međusobnim dodirivanjem predmeta od vibracija ili udara koji mogu nastati spolja. Za navedeno obezbeđivanje pošiljke za dalji transport potrošač može da koristi ambalažu u kojoj mu je pošiljka dostavljena.

Po prijemu vraćenog proizvoda utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Obaveza je trgovca da potrošaču vrati iznos maloprodajne cene kupljenog/ih proizvoda i troškove isporuke, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

 

Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda u tolikoj meri da se proizvod ne može ponovo prodati, odbiće se vraćanje novca potrošaču i kurirska služba će vratiti proizvod potrošaču o njegovom trošku. Rok u kojem potrošač daje saglasnost za preuzimanje proizvoda je 15 dana od dana prijema obaveštenja da odustanak od ugovora nije odobren.

 

Nakon isteka navedenog roka, Web stranica kao ni trgovac ne odgovaraju za proizvod, niti imaju obavezu čuvanja tog proizvoda.

Povraćaj novca potrošaču u slučaju odustanka od kupovine U slučaju odustanka od kupovine, povraćaj novčanih sredstava potrošaču će se izvršiti refundacijom sredstava na karticu/račun potrošača.

 

Otkazivanje porudžbine

 

Potrošač ima pravo da otkaže porudžbinu do momenta dok porudžbina u skladištu ne bude spremna za slanje. Otkazivanje porudžbine može se učiniti preko Web stranice www.calix.rs, putem kontakt forme na stranici Kontakt, i popunjavanjem polja i podataka. Porudžbinu je moguće otkazati i putem telefona, pozivom na broj 011/2391-825 ili 060/6461-055 ili slanjem mejla na info@calix.rs. U slučaju da trgovac ne raspolaže naručenim proizvodom, porudžbina potrošača će takođe biti otkazana. U slučaju otkazivanja porudžbine, potrošač dobija obaveštenje da je njegova porudžbina otkazana., Ukoliko je potrošač prilikom kreiranja porudžbnine izabrao plaćanje platnom karticom, prethodno rezervisana novčana sredstva će mu biti oslobođena. Izuzetno, u cilju bržeg povrata novčanih sredstava zbog otkazivanja porudžbine, potrošač je saglasan da se za otkazanu porudžbinu najpre izvrši autorizacija novčanih sredstava po platnoj kartici, a odmah zatim i refundacija, kako bi u najkraćem roku potrošač mogao da raspolaže svojim novčanim sredstvima.

 

Povraćaj novca potrošaču u slučaju odustanka od kupovine

 

U slučaju odustanka od kupovine, povraćaj novčanih sredstava potrošaču će se izvršiti refundacijom sredstava na karticu/račun potrošača.

 

 

Refundacija sredstava

 

U slučaju refundacije sredstava potrošaču (po osnovu prihvaćene reklamacije, odustanka od kupovine, neuspelog uručenja itd.), povraćaj novca se vrši na platnu karticu potrošača (ukoliko je plaćanje obavljeno platnom karticom) ili na rezidentni dinarski tekući račun potrošača otvoren u poslovnoj banci u Republici Srbiji, a sve u skladu sa pozitivnim propisima. U slučaju refundacije troška dostave potrošaču (po osnovu prihvaćene reklamacije, odustanka od kupovine, neuspelog uručenja itd.), potrošaču se refundira iznos koji je platio za dostavu proizvoda.

 

Izuzeci od prava na odustanak od kupovine

 

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja (na primer, isporuka namirnica, hrane i pića kao i svih ostalih proizvoda koji su podložni pogoršanju kvaliteta ili imaju kratak rok važenja);

 

 

Zakonska odgovornost trgovca za saobraznost

 

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, trgovac koji je prodao robu potrošaču odgovara za saobraznost robe u periodu od dve godine od dana isporuke robe. Web stranica kao posrednik u prodaji ne preuzima obaveze koje proizilaze iz zakonske odgovornosti trgovca po osnovu saobraznosti robe ugovoru. Trgovac odgovara za nesaobraznost isporučene robe ugovoru ako:

• je postojala u času prelaska na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost trgovac znao;

• se pojavila posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača;

• je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je trgovac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

 

Trgovac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru.

Roba je saobrazna ugovoru ako:

• odgovara opisu koji je dao trgovac i ako ima svojstva robe koju je trgovac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;

• ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata trgovcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;

• ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;

• po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane trgovca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno na ambalaži robe. Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio trgovca o nesaobraznosti, neposredno ili preko Web stranice, ima pravo da zahteva od trgovca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

• nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;

• ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;

• opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;

• otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca. Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnot potrošača.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, dok je otklanjanje nesaobraznosti moguće opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

CALIX DOO kompanija je dužna da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru. CALIX DOO je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od 2. godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na potrošača, može se pretpostaviti da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi CALIX DOO. 

 

Neuspelo uručenje

 

Ukoliko potrošač odbije prijem pošiljke roba se vraća u skladište Trgovca.